יום שני, 8 באוגוסט 2011

צעדים להימנע מפציעה במקום העבודה

פציעה במקום עבודה מתחלקת לשני חלקים. פציעות שנגרמות לאחר זמן ממשוך ופציעות שנגרמות בפתאומיות מחפץ שנופל וכדומה, אותם פציעות פתאומיות קשה למנוע.

פציעה שנגרמת לאחר זמן ממשוך ניתן למנוע. פציעה כזאת נגרמת מפעולה שעושים המון זמן בקביעות בעבודה. לדוגמא ישיבה מול מחשב בעבודה לזמן ממשוך בקביעות יומית גורמת ללחץ על הצוואר והגב שגורמות לפציעות, פציעות כאלו יכולות לגרום שאותן פעולות שנחוצות לעבודה שלך יהיו קשות לביצוע. אותם פציעות יכולות לגרום שתצטרך טיפול ממשי שיעלו המון כסף.

תנוחה

בעבודה מול מחשב מיקום המקלדת והמסך ישפיעו עליך יותר ממה שאתה חושב. ישיבה ממשוכת מול מסך בתנוחה לא נוחה ולא טובה תלווה בכאבים ובעומס על הגב והצוואר. אם הינך יודע שאתה עובד המון זמן מול מחשב, שנה כל כמה זמן את תנוחת העבודה כדי להזיז קצת את השרירים והעצמות וגם תכוון את המסך, מקלדת והעכבר כדי שיהיה לך תנוחה נוכה יותר.

כיסא נוח

כיסא נוח הינו גורם חשוב בעבודה ממושכת מול מחשב. רבים האנשים שיגידו לך אחרי העבודה אחרי התיישבות בכיסא הנוח בבית כמה שזה מרגיע להם את הגב ואת הגוף, אז למה לא להעביר את אותו כיסא או כיסא דומה גם לעבודה ?ככה הגוף יהיה רגוע ופחות עומסים יהיו עליו בזמן העבודה הממושכת. במקרה זה כוון את הכיסא לגובה המתאים לגוף ולמרחק הנכון מהשולחן ומהמסך לתנוחה הכי נוחה לגוף.

חיזוק הגוף

דרך טובה להימנע מכאבים היא לחזק את הגוף. כל יום התעמלות של כמה דקות יכולה להפחית משמעותית את הסיכוי לכאבי גב וצוואר ואת הסיכויים לפציעה ממשוכת בעבודה.

הליכה

ישיבה ממשוכת "מקבעת" את צורת הגוף וגורמת לעומס על הגב ו"קיבוע" השרירים וכך הן גם נתפסים יותר מהר מה שגורם לכאבים פתאומיים. וודא שכל כמה זמן לקום ולהסתובב קצת במקום העבודה. דוגמא לכך היא שבמקרה והינך צריך לדבר עם עובד אחר במקום העבודה, במקום לשלוח הודעה או מייל, עדיף לקום וללכת אליו, מה שיחזק קצת את הגוף, ישחרר אותו ויפחית את הסיכויים לפציעה.

2 תגובות:

  1. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  2. ודבר חשוב נוסף, זה לישון טוב לפני העבודה.
    -
    מרפאת שינה מכון מור
    http://www.machon-mor.co.il/Web/MedicalServices/SLEEP/Ngith/646.aspx

    השבמחק