יום שני, 8 באוגוסט 2011

ניהול יעיל של כאבי גב

ככל שאנחנו מתבגרים ומזדקנים, מערכות ההגנה של גוף האדם מתחילות להיחלש. השרירים והעצמות נהיות חלשות יותר ויכולות להתנגד לכאבים ולמכות פחות ככל שמזקנים יותר. עצם הזקנה הינה סיבה גדולה לכאבי גב כרוניים (הינה גם הסיבה שזקנים נפגעים יותר מהר מצעירים). שימוש יתר של הגב בפעולות, לחץ, ספורט ופציעות גם יתרמו לכאבי גב להופיע.

טיפול רפואי

רוב המקרים של פגיעה בגב הן חמורות ומצריחות טיפול רפואי מיידי. במקרה של כאבי גב פתאומיים שנמשכים כמה ימים מומלץ ואף צריך להתייעץ עם הרופא כדי שאותו רופא יוכל לקבוע ממה נובע הכאבים ושניכם ביחד תוכלו לקבוע תוכנית לעבוד כנגד הכאבים. משככי כאבים לרוב יגרמו להקלה בכאבים הנוכחי המורגש לרגע זה, ולפעמים ידרשו גם מרשמים לאותם תרופות\משככי כאבים היעילים למקרה שלך ולכן מומלץ טיפול דרך רופא. רוב המקרים יחלימו לבד עם תוכנית נכונה לשמירה על הגב, אחרים יוכלו להיות מטופלים בקלות על ידי תרופות אך ישנם גם מקרים של מכה טראומטית לגב או מום במבנה העצמות בעמוד השדרה אשר ידרשו ניתוח ולכן אין לשלול ביקר אצל רופא.

טיפולים אלטרנטיביים

ישנן גם טיפולים כאלטרנטיבה לתרופות שתופסות יותר ויותר תאוצה כיום. רבים טוענים כי דיקור מחטים אינו כרוך בכאבים ועזר להם בהקלה על הגב בסוף הטיפול למרות שהדרך שהטיפול עובד אינו ידוע עד עצם היום הזה. פיזיותרפיה הינה גם עוד אלטרנטיבה שעוזרת גם לפיתוח חוזק השרירים שיפחיתו את הכאבים גם בעתיד. כירופרקטיקה מניפולציה של עמוד השדרה יכול להגדיל את כמות התזוזה שהמפרקים יכולים לתפקד בהם בלי כאבים והפחתת תחושות הכאב.

לנהל אורח חיים בריא

ניהול אורח חיים בריא יכול לעזור מאוד כנגד כאבי הגב. למרות שעבודה יומית קשה שכוללת הרמת משקל וסחיבתם יכולה לתרום לכאבי הגב, ניתן עדיין להילחם בכאבים רק בשינוי אורח החיים. צריכת מזון נכונה משולבת עם אורח חיים ספורטיבי יכולה להוריד משמעותית את הלחץ על הגב ולגרום לו להיות יותר עמיד בפני עומסים. פעולות כמו יוגה יכולות לעזור גם כיוון שהן גורמות לשרירים להיות יותר גמישים ולא מקובעים במקום. אם העבודה שלך כוללת ישיבה מרובה מול שולחן, מומלץ לאמץ הרגל שכל כמה זמן פשוט לקום מהכיסא וללכת קצת או לעשות קצת מתיחות כדי לשחרר מתיחות בגב.

את הדרך שתקבע איך להתמודד נגד כאבי גב תלוי בפקטורים רבים שיגדירו ממה הכאב הגיע, ולכן עדיף להתייעץ עם רופא לפני קבלת החלטות והתחלה של כל טיפול או לקיחת תרופות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה