יום ראשון, 21 באוגוסט 2011

טיפולי גב למקרים שונים

כאב גב הוא אחד הכאבים השני הכי שכיח אשר כל יחיד חווה בחייו אחרי כאב ראש. אי הנוחות אותו מביא הכאב לאדם מספיק כדי לשתק את האדם מפעולותיו הבסיסיות ביום יום, כגון – הפסד ימי עבודה, תנועה חופשית ואפילו יגרום לצורך לבדיקה רפואית בעניין.

המטרה המרכזית היא לפיכך מהטיפול בכאבים היא לדכא את הכאבים עד כמה שאפשר לאותו אדם כדי להחזיר את האפשרות שהוא יחיה נורמאלי עם אפשרות תנועה חופשית ואפשרות לעבוד והרוויח את המחייה הבסיסית. המטרה של חולים אחרים מצד שני היא לשלוט בכאבים וכך לחפש אפשרות לשיקום הגב בתקווה שתהיה לכם אחר זי הקלה למשך זמן רב יותר.

בהתחשב לכך שיש לא מעט סיבות לכך שאדם חווה כאב גב, זה צפוי שהטיפול בכאבים יהיה מבוסס ותלוי על הגורם לכאב והאם הכאב הוא חד פעמי או כרוני. חשוב לציין לא כל הטיפולים לכאבי גב יצליחו לטפל על כל סוגי הכאבים או על כל בני האדם, ישנם גם פעמים שהמטופל יטופל בכמה סוגים שונים של טיפול רק כדי למצוא איזה טיפול יכול לעזור לאותו בן אדם. חלק מהטיפולים הידועים לכאבי גב הם תרפיה, תרופות לשחרור שרירים וסוגי אקמול, עיסוי ואקופרסורה. במקרים מסוים התעמלות ספורטיבית וקורסים לתנוחות גוף נכונות (בזמן ישיבה, שינה, עבודה וכו'), יעזרו מאוד לדיכוי הכאבים וגם כן סוגים שונים של פיזיותרפיה כמו מתיחות ושיטת Schroth.

אם התרופות, טיפולים והאימונים לא יעזרו לדיכוי הכאבים, כמפלט אחרון אותו אדם יצטרך לשקול טיפול דרך ניתוח. ניתוח לכאבי גב מסווגים ל3, שחרור לחץ מהעצבים, שילוב קטעי גוף ותיקון עיוותים בגב. צריך לשים דגש על כך שווידוא נכון על סיבת הכאבים כדי למצוא איזה מהניתוחים הוא מה שנכון לעשות היא הכי חשובה בתהליך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה